چاپ        ارسال به دوست

روابط عمومی از نگاه کارکنان روابط عمومی

 

 

آیت بذرافشان_در آستانه فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و هفته ارتباطات، ضمن تبریک به جامعه کارکنان روابط عمومی مخابرات، پذیرایی دیدگاه های همکاران روابط عمومی مخابرات تهران در این موضوع شدیم که از نظرتان می گذرد:

حسنعلی ذوالفقاری مدیرکل دفتر روابط عمومی

روابط عمومی، واژه ای است که عاشق می خواهد و تخصص.  مانند دو بال یک کبوتر برای پرواز. هرچه به جلوتر می رویم و جامعه اطرافمان  صنعتی تر می شود، روابط عمومی ها هم تخصصی تر می شوند و اهمیت آن بصورت تخصصی در ادارات و سازمان ها بیشتر حس می شود.
البته اهمیت روابط عمومی ها در یک سازمان بیشتر به نوع نگرش مدیریت و با تخصص و توانایی  نیرو های روابط عمومی دارد و هر چه نگرش های مدیران علمی تر و تخصصی تر شود، بهره گیری از توان روابط عمومی ها هم بیشتر می شود و روابط عمومی ها هم بهتر می تواند توان خود را برای تعالی سازمان با شرکت بکار گیرند.

یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی ها ایجاد ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی است، موضوعی که در چند سال اخیر مخابرات ایران به مقوله درون سازمانی آن توجه ویژه ای کرده است و تلاش دارد، حلقه وصل ارتباط و وفاداری در شرکت  را بهبود دهد و روابط عمومی ها در مخابرات نقش و رسالت مهمی در این ارتباط دارند.

روابط عمومی مخابرات منطقه تهران یکی از روابط عمومی های برتر کشور در چند ساله اخیر است که با بهره گیری از نیروها متخصص با تحصیلات دانشگاهی از بهترین دانشگاه های کشور وبهره گیری از توان و تجربیات بالا می تواند بسترهای مناسبی برای ارتقای ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی باشد .

 

 

شهناز وفایی پور :
روابط عمومی هر سازمان به منزله یکی از رهبران فکری آن سازمان است که با راهکارهای هوشمندانه و اخلاق مدار، آن سازمان را بسوی اهداف تعریف شده خود هدایت می کند.
لازمه این امر داشتن مجموعه ای از نیروهای وظیفه شناس، مسوولیت پذیر و با صداقت در آن روابط عمومی است.
در غیر این صورت بخشی کاملا بی تاثیر و حتی مضر و گاهی زاید خواهد بود.

مهین شفیعی:
روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش هایی است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباط هستند، انجام می دهد.
روابط عمومی در قامت یک نهاد فعال، پویا و کارآمد باید بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گوید و رضایت حداکثری را در راستای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.
من به عنوان کارشناس این حوزه که 25 سال است در روابط عمومی فعالیت دارم معتقدم بهره گیری از افراد توانمند و متخصص در روابط عمومی ها برای معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای سازمان و ارتباط با مطبوعات و رسانه ها، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه سازمان دارد.
27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی کارشناسان و مدیران و دست اندرکاران عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی تبریک می گویم و امیدوارم روزی برسد که روابط عومی به معنای واقعی آیینه تمام نمای سازمان باشد.

قربانعلی قمی رییس اداره تبلیغات و اطلاع رسانی:

روابط عمومی خانه مردم و کارکنان و تریبون سازمان است.
عملکرد روابط عمومی در اطلاع رسانی به موقع و شفاف اخبار و وقایع پیرامون سازمان، از ایجاد و ترویج شایعه پیشگیری کرده و اعتماد کارکنان و مردم را به آن مجموعه افزایش می دهد.
در واقع یکی از رسالت های روابط عمومی، اعتماد سازی و ایجاد و پرورش تعلق سازمانی می باشد.

 

موسی الرضا شبرنگی رییس اداره انتشارات و روابط فرهنگی:

موفقیت ، بدون یک روابط عمومی خوب، یک آرزوی بد است.

 

جواد ابراهیمی رییس اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی و ارتباط مردمی:

روابط عمومی هنر مدیریت شهرت یک سازمان است.روابط عمومی تلاش می کند تا همواره پیام سازمان را بطور موثر به ذینفعان منتقل نماید وبرداشت مخاطبان از این پیام نیز مناسب باشد.

نظر سنجی از ذینفعان ،انجام امور پژوهشی در حوزه های مختلف، تولید محتوا به منظور اطلاع رسانی،ارتباط موٍثر و دوطرفه با مخاطبان از طریق واحد ارتباط مردمی 2021 و مدیریت بر این سامانه و ارایه گزارش ها از مشکلات مردمی از جمله محور های فعالیت اداره مطالعات، تحقیقات و ارتباطات مردمی است.

 

 

سمانه کلانتری:

روابط عمومی یعنی بیا گفتگو کنیم، رفاقت کنیم،تعامل و همفکری کنیم،بکاریم، مراقبت کنیم، حَرَس کنیم و برداشت کنیم، ثمره این رفاقت مال همه ما.


خوشحالم در جایی کار می کنم که مرتبط ترین و نزدیک ترین جا به دغدغه ها و علاقمندی های من باتوجه به رشته تحصیلی و روحیات شخصی من است.
بنابراین کارم، همکارانم، محیط کارم و دغدغه هایم را دوست دارم.

 

مولود گودرزی فر:
به عقیده من روابط عمومی یعنی توان کاشتن لبخند بر لبها و عبور از حصار ذهن هاست.
یعنی: هنر هم اندیشی با آدم ها و تشویق آنها به برقراری ارتباط دوسویه.
یعنی: درست بگوییم و صبور بشنویم و بی دخالت ذهن و سلیقه شخصی انتقال دهیم، من مولود گودرزی فر، خبرنگار و همکار اداره انتشارات از همکاری با این اداره و همکاران این مجموعه بسیار خرسندم و سپاسگزارم و هر لحظه از خدمت من در جوار این همکاران درس بزرگی ست که می آموزم،


زاهده امیری:
با سلام و تبریک به مناسبت روز روابط عمومی به همکاران گرامی
چند جمله زیبا از پرفسور حمید نطقی ( پدر روابط عمومی ایران)
1- روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه در لوکس ،درخود مدیریت است، نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.
2- قدرت روابط عمومی در صلاحیت و صمیمیت آن است با کوشش خردمندانه چنین روابط عمومی ای می تواند در مردم اعتقادی بوجود آورد که همواره به اقدامات موسسه و مدیران آن خوشبین بوده و اعتماد نماید.
3- هدف فعالیت های روابط عمومی در یک سازمان بایستی چنان باشدکه کارکنان منافع خود را با سازمان یکی بدانند، بعبارت دیگر معتقد بشوند که ضرر موسسه ضرر آنها و نفع موسسه منفعت آنهاست.

 

احمد اسماعیلی امیدوار:
روابط عمومی: هنر یافتن ایجاد حسن نیت متقابل است.

فعالیتی است آمیخته از فن و هنر
ارتباطی دو جانبه بین افکار عمومی و مدیران است
انجام کار خوب و مفید و بیان و تبلیغ این اقدامات
روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان یا موسسه با مخاطبانش
هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند ارایه تصویر روشنی از خود نزد آن است گونه ای از روابط عومی را به خدمت می گیرد.

 

شهناز قربانی:
اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

 

آزیتا مختاری:
روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است.


سمیه کاظمی:

زندگی بدون ارتباط ممکن نیست؛ روابط عمومی هنری بی نظیر است.
همکاران هنرمندم، روزتان مبارک؛ قدر هنرتان را بدانید.
روزی که رشته روابط عمومی را برای تحصیل انتخاب کردم همه آشنایان به اتفاق گفتند:
روابط عمومی در خون توست برو مدرکش را بگیر.
و امروز برای تمامی مهارت های ارتباطی که بر اثر تجربه با تحصیل بدست آورده ام .
خدا را شاکرم و به داشتن این هنر، افتخار می کنم.

نازنین ابوالقاسمی آزاد:
روابط عمومی آمیزه ای از هنر، ادبیات، مدیریت، روانشناسی، روانکاوی، جامعه شناسی، قدرت راهبردی، روزنامه نگاری، رسانه شناسی و فنون ارتباطات که با جوهر ذوق و سلیقه ذاتی مردم دوستی و مردم باوری به پدیده ای در خدمت مصالح عمومی جامعه تبدیل می شود، به عبارت دیگر روابط عمومی هنر پل زدن به دل های مخاطبان و یافتن و منتقل ساختن همه آن چیزهای مطلوبی است که در آن سوی پل عده ای انتظارش را می کشند.

 

علی اربابی:

روابط عمومی یعنی، گوش شنوا و چشم بینای مشتریان و کارکنان

 

فاطمه علیمردانیان:بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی "روابط عمومی و ارتباطات" صرفا یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است. روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد.

 

عکس_ غلامرضا خلیفه


١٢:٤٠ - چهارشنبه ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٧    /    عدد : ٩٩٧٣٥    /    تعداد نمایش : ١٢٤٥


کاربر مهمان
1397/02/29 7:39
0
3
سلام روز روابط عمومی را به همکاران عزیزم در دفترروابط عمومی تبریک عرض می کنم و برای همه شما شادمانی و پیروزی آرزومندم. رسولی
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید