چاپ        ارسال به دوست

جلسه آموزش اهداف و برنامه نظام پیشنهادهای حوزه ستادی منطقه تهران برگزار شد

با حضور مدیران کل، معاونان و روسای ادارات حوزه ستادی مخابرات منطقه تهران، نشست آموزش اهداف و برنامه های نظام پیشنهادها، شنبه 22 مهرماه در سالن کنفرانس ساختمان شهید نجات الهی برگزار شد.


به گزارش پیام تهران آنلاین در این نشست، مهندس علی بیگی، رییس کمیته، بهروز کرمی مدیر، ذوالفقاری عضو و قمری دبیر کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها، اهداف ضرورت ها، برنامه ها و وضعیت موجود نظام پیشنهادهای مخابرات منطقه تهران را مورد تشریح و تبیین قرار داده و سپس به پرسش های حاضران پاسخ گفتند.


مهندس علی بیگی مدیرکل دفتر مدیریت مخابرات منطقه تهران و رییس کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها در جمع مدیران، معاونان و روسای ادارات حوزه ستادی، به سابقه فعالیت کمیته نظام پیشنهادها در مخابرات تهران اشاره کرد و با بیان این که در مسیر حرکت نظام پیشنهادها شاهد فراز و نشیب های متعددی بوده ایم افزود: پس از عبور از مرحله گذار و پشت سرنهادن رکودی که در این حوزه وجود داشت، هم اکنون براساس برنامه ریزی های مبتنی بر رویکردهای آسیب شناسانه و نگاه کارشناسانه به موضوع نظام پیشنهادها، شاهد ارتقای رتبه و جایگاه مخابرات منطقه تهران در مقایسه با سایر استان ها هستیم.



مهندس علی بیگی با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت کارکنان و گسترش و تسری روحیه مشارکت برای ارایه و ثبت پیشنهادها تا رسیدن به نقطه مطلوب خاطر نشان کرد: قابلیت ها و توانمندی های مخابرات منطقه تهران که در همه زمینه ها همواره پیشتاز بوده و هست، در حوزه نظام پیشنهادها نیز باید بگونه ای بروز و ظهور یابد تا شاهد ثبت حداقل یک پیشنهاد برای هر کارمند باشیم.

وی افزود: با تعیین هدف و ابلاغ آن در شش ماهه دوم سال 1396 که سرانه هشت دهم  مورد نظر است، انتظار می رود با آموزش ، انجام تبلیغات، اطلاع رسانی و تشویق پیشنهاد دهندگان توسط اهرم های انگیزشی، حرکت های روبه جلو و جهشی مخابرات منطقه تهران را به ارمغان آوریم.


مهندس علی بیگی با اعتقاد به اینکه نظرات کارکنان که در قالب پیشنهاد در سامانه HR به ثبت می رسد نقش بسزایی در تصمیم سازی و سیاست گذاری ها به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: حداقل زمان ممکن برای بررسی و اجرای پیشنهادهای به تصویب رسیده با برنامه ریزی های که به انجام رسید سه هفته است  و همکاران دست اندرکاران در نظام پیشنهادها مصمم هستند که گردش کار در این حوزه را به حداقل زمان ممکن برسانند.


رییس کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها با بیان این در گام های بعدی کیفی سازی پیشنهادها بعنوان یکی از عوامل موثر در مدیریت دانش و مستند سازی در دستور کار قرار گرفته است به ارایه آمار پیشنهادی ارایه شده توسط کارکنان حوزه ستادی پرداخت و نرخ سرانه 328 را برای دفاتر استادی اعلام کرد و گفت: نرخ سرانه تاکنون به 179 رسیده و مطمئن هستم با تلاش و احساس مسئولیت کارکنان سازمان یادگیرنده مخابرات منطقه تهران به نقطه مطلوب خواهیم رسید.


گفتنی است بهروز کرمی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول و اداری و مدیر کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها نیز با تشریح ماهیت و چیستی نظام پیشنهادها در سازمان ها و اهداف و ماموریت های در نظر گرفته شده اظهار داشت: نهضتی شروع شده است که براساس آن ایجاد فرهنگ کارگروهی، تفکر جمعی و افزایش انگیزه کارکنان مطمح نظر قرار گرفته است.


کرمی با بیان این که نظام پیشنهادها تکنیکی است که می توان از فکر و اندیشه های کارکنان برای مسئله یابی، چاره جویی و حل مسایل و مشکلات سازمان بهره جست خاطر نشان ساخت: پیشنهاد، صرفا یک انتقاد نیست، بلکه توام با ارایه راهکار و ابزاری برای زدودن مقوله تکرار در کارها، انجام ندادن روش های قدیمی، فعال کردن توان فکری و خلاقیت کارکنان در جهت ایجاد بهبود مستمر و بی پایان در کارهای مربوط به خود و افراد است.



مدیر کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادهای مخابرات منطقه تهران در تشریح چگونگی اجرای نظام پیشنهاد ها گفت: احساس هویت، رضایت و وفاداری کارکنان، بهبود فرآیندهای کاری، تشویق فراید کارکنان به مشارکت، ایجاد ارتباط منطقی میان نظام پیشنهادها و نظام ارزشیابی کارکنان، همسو نمودن منافع فردی کارکنان با منافع سازمان، افزایش دانش شغلی کارکنان و ایجاد بستر مناسب برای تبلور اخلاق و استعداد ها، مهیا نمودن زمینه مشارکت مشتریان و تامین کنندگان و جلب رضایت آنها از مهم ترین اهداف اجرای نظام پیشنهادها به شمار می رود.


کرمی همچنین با طرح پرسش هایی در جمع مدیران، معاونان و روسای ادارات حوزه ستادی به تبیین، چشم انداز و مسیر حرکت کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها، ماموریت، رسالت ها و وضعیت موجود و مطلوب مورد نظر در جهت رشد و ارتقای مخابرات منطقه تهران در سطح کشور پرداخت.


شایان ذکر است حسنعلی ذوالفقاری عضو کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها نیز در سخنانی با بیان اینکه نظام پیشنهادها در هر سازمان، نهادی دواطلبانه و مشارکتی قلمداد می شود اظهار داشت: نظام پیشنهادها می کوشد تا با جلب مشارکت آحاد کارکنان، زمینه بیان مسایل دورن سازمانی مهیا شده و اینگونه در تصمیم گیری های مدیریتی ایفاگر نقش ارزنده باشند.

 

 


ذوالفقاری افزود: با بهره گیری از اندیشه های کارکنان و نظرات کارشناسی نیروهای به تلاشی که در لایه های گوناگون شرکت فعالیت دارند، می توان موانع سازمانی را براساس ایده ها و نظرات کارگشای کارکنان پشت سر گذاشت و به مهمترین روش ها برای تحقق ماموریت ها و رسالت ها تدوین شده نایل آمد.

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و عضو کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهاد ها هدف از برگزاری جلسه آموزشی در حوزه ستادی مخابرات منطقه تهران را کسب آگاهی، اطلاع رسانی و افزایش میزان مشارکت عنوان و اظهار امیدواری کرد: با معرفی هرچه بیشتر اهداف و برنامه ها زمینه حضور پررنگ کارکنان در نظام پیشنهادها فراهم شود.


در این جلسه همچنین قمری دبیر کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادها بصورت عملیاتی به تشریح درگاه های ارتباطی میان کارکنان و نظام پیشنهادها پرداخت و ضمن معرفی بخش های در نظر گرفته شده در سامانه دریافت پیام رسانی در سیستم HR به پرسش های حاضران در نشست پاسخ گفت:
به اطلاع می رساند بیان دیدگاهای، نظرات و پرسشهای مدیران، معاونان و روسای ادارات حوزه ستادی و بحث و تبادل آرا پاسخگویی به پرسش ها توسط اعضای حاضر کمیته جامع تخصصی نظام پیشنهادهای مخابرات منطقه تهران، پایان بخش این نشست بود.



14


١٣:٢٩ - شنبه ٢٢ مهر ١٣٩٦    /    عدد : ٩٥٨٧١    /    تعداد نمایش : ٩٠٢


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید