چاپ        ارسال به دوست

مقاله - تدوین استراتژی کسب و کار و ارزش آفرینی در شرکت مخابرات منطقه تهران

 

تدوین استراتژی کسب و کار و ارزش آفرینی در شرکت مخابرات منطقه تهران

 

زهرا لواسانی-کارشناس دفتر برنامه ریزی و کنترل پروژه ها

 

چکیده

از آغاز هزاره سوم حوزه ارتباطات و فن آوري اطلاعات بيشترين تنوع ارائه خدمات را در طول تاريخ خود تجربه کرده است ولي تنوع سلائق مردم همچنان از تنوع خواست ارائه شده پيش تر بوده است. خدمات و سرويسهاي مخابراتي و تغييرپذيري آنها در راستاي علائق مردم، رشد اقتصادي و فرهنگي جامعه نسبت به ساير حوزه ها از شتاب بيشتري برخوردار است. استفاده بهينه از منابع و امکانات موجود، مقوله تکنولوژي را عميقا به اقتصاد مربوط مي کند. زيرا علم اقتصاد در عام ترين تعريف، نحوه تخصيص منابع و امکانات محدود به نيازهاي نامحدود است. وقتي که محدوديت و نياز همزمان وجود داشته باشد، رقابت هم شکل مي گيرد. بنابراين تاثير سطح تکنولوژي بر ميزان رقابت پذيري قابل پيش بيني است. امروزه تکنولوژي بر بستري از دانش که از طريق فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي انتشار مي يابد، جريان دارد و جريان اطلاعات و ارتباطات در زندگي انسان امروز و به طور خاص به دليل تاثير اين جريان بر افزايش بهره وري و کاهش هزينه ها در اقتصاد و از سوي ديگر مزاياي ويژه اي که اين صنعت براي کشور دارد، حائز اهمیت است. توجه به ايجاد ملزومات توسعه و تعميق فناوري اطلاعات و ارتباطات بيشتر از اينکه انتخاب باشد، ضرورت است. بنابراين امروزه فقط توسعه از نظر کميت و تعداد تلفنهاي ثابت و سيار کافي نبوده و توسعه سرويسهاي ارزش افزورده و ارائه سرويس هاي متعدد که بقاي شبکه مخابرات را تضمين و به يک شبکه سودآور و درآمد زا تبديل مي کند.

واژگان کلیدی: مدیریت استراتژیک ، ماتریس SWOT، زنجیره ارزش


دانلود pdfمقاله


٠٩:٤٨ - چهارشنبه ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٨    /    عدد : ١٠٤١٤٧    /    تعداد نمایش : ٢٧٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته‌بندی اخبار داخلی

دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید