چاپ        ارسال به دوست

خلاقیت و ابتکار در سایه همدلی در مرکز شهید کرمی

اشاره_در یک روز بهاری که بوی اقاقیا عطر و لطافت خاصی به برخی خیابان های شهر تهران داده ا ست یکبار دیگر مسیرمان را برای تهیه گزارش این بار به مرکز شهید کرمی واقع در محله شهرک ولیعصر یافت آباد جایی که  اهمیت آن به لحاظ وجود بازار آهن تهران و بازار مبل است در" برنامه گشتی در مراکز " طی می کنیم .
پس از عبور از خیابان های شهرک ولیعصر در منطقه یافت آباد به مرکز مخابرات شهید کرمی می رسیم .مرکزی که با 111 هزار تلفن منصوبه بعنوان یکی پر حجم ترین مراکزدر مخابرات منطقه 6 تهران است.
محمود رضا افشاری رییس این مرکز که حدود 15 ماه از مسئولیتش در این مرکز می گذرد و با ذهن و افکار خلاقش تحولاتی را در این مدت بوجود آورده است. با هم بیشتر با این مرکز و رییس این مرکزآشنا می شویم.


بیوگرافی:
مهندس افشاری دارای مدرک فوق دیپلم رادیو ماکس یاماکرویی و لیسانس مدیریت دولتی است و در سال 1370 وارد مخابرات شده است وی که هنوز چهره آرام وجوانی دارد دارای 28 سال سابقه در مخابرات وچند سالی هم در یکی از نهاد های انقلابی فعالیت داشته و دارای یک فرزند دختر است.


مسئولیت ها در مخابرات

در بدو ورود به مخابرات در مرکز آموزش  ارتباطات راه دور مشغول و سپس در تلفن شهری منطقه 6 و در ادامه به سمت کارشناس مسئولی در عملیات شبکه مشغول بکار می شود ودر سال 1394 بعنوان معاون مرکز دانشگاه و در سال 1396 نیز بعنوان رییس مرکز شهید کرمی منصوب شده است.

 


معرفی مرکز شهید کرمی

مرکز شهید کرمی با مساخت 10 کیلومتر در جنوب غرب شهر تهران ،که از شرق و جنوب به مخابرات منطقه 5 و از سمت شمال غرب با مراکز ابوذر و شهید محسنیان همجوار است.
این مرکز دارای 111 هزار تلفن منصوبه که 92 هزار تای آن کارکن و 17 هزار و 476 ADSL منصوبه دارد که 12 هزار و 800 مورد آن مربوط به مخابرات و فعال است.
درحال حاضر مخابرات 55/3درصدی سهم بازار را در این مرکزدارد. که در سال 97 نیز بین یک تا 3 درصد رشد در افزایش سهم بازار را داشته است.
بستر های لازم برای سرویس ftth نیز فراهم شده و منطقه دارای پتانسیل های خوبی برای توسعه سرویس های نوین است.


خلاقیت های کاری

یکی از برنامه های شاخص این مرکز برگزاری کلاس های آموزشی برای تمامی کارکنان از جمله امورمشترکین، مشتری مداری و نحوه پاسخگویی، MDF شبکه و بخش های دیگر فنی است.
یکی دیگر از خلاقیت های این مرکز طراحی بنر  وتابلوهای زیبا برای فروش شماره های رند است که در طول سال گذشته بیش از یکصد شماره رند به فروش رسانده است.
زیباسازی امور مشترکین و دفتر رییس مرکز و برخی از اتاق های همکاران با کمترین هزینه از دیگر فعالیت های مرکز است.
باتوجه به وضعیت فرهنگی منطقه، آموزش امور مشترکین و نحوه برخورد خوب با مشترکان قطعا در کاهش حضور مشترکان و آرامش در مرکز بسیار موثر بوده است.

 

خلاقیت های فردی :
مهندس افشاری خود یک فرد هوشمند تجاری و مبتکر و مخترع می باشد و ی در کار و تغییرات خستگی ناپذیر است.به طوری که تقریبا در تمامی ایام کار در مخابرات به نوعی کار دوم داشته است و در چندین شرکت بعنوان مشاور تبلیغاتی و تجاری و یا مجری کار بوده است و در طول مدت حضورش در مرکز مخابرت شهید کرمی تنها یک روز از مرخصی استفاده کرده و در مدت خدمت خود تقریبا بیش از 10 اختراع به ثبت رسانده که چند طرح ا ختراعی او در داخل کشور و در کشورهای دیگر نیز مورد اقبال قرار گرفته است.
در مرام شخصی اش با کارکنان مرکز برخورد تند نداشته و همیشه به فکر اصلاح روند کار بوده است و  این روزها بخاطر کمبود نیروی انسانی فشار سختی بر روی مرکز است.
وی ما را به امور مشترکین دعوت می کند تا خلاقیت های دکوراسیون و تبلیغات محیطی انجام شده این مرکز را به ما نشان دهد.

 


موفقیت در فروش شماره های رند

مهندس افشاری می گوید: موفقیت، در شماره های رند بعلت اطلاعات خوب کارکنان امور مشترکین و تبلیغات مناسب محیطیاست که باعث شده ودر یک سال گذشته 106 شماره رند در مرکز به فروش برسد.

 

در امور مشترکین با جوان  فعّالی که  بر روی ویلچر نشسته و مشغول کار است آشنا شدم. وی اصغر جوانی دانشجو ارشد رشته رباتیک و از نیروهای پیمانکاری است که در پنجم فروردین 98 دل شیر داشته و با وضعیت فعلی و توکل بر خدا ازدواج کرده و امیدوار است شرکت نیز به نیروهای بخش خصوصی که ازدواج می کنند پاداش ازدواج دهد تا انگیزه بیشتری برای سنت ازدواج بشود.

 

آرمان تقوی مسئول امور مشترکین نیز که دارای 14 سال سابقه است می گوید: با ارتباطات خوب همکاران مان با مردم توانسته ایم شکایات مردمی در این مرکز باتوجه به موقعیت و وضعیت ساختار فرهنگی مردم به حداقل برسانیم، وی از پشتیبانی 2020 گلایه مند است و خواستار هماهنگی بیشتر این سامانه با مراکز است.

در ادامه به MDF مرکز رفتیم حسن قنبری با 32 سال سابقه مسئول MFD است و می گوید: میانگین خرابی کمتر از دو ساعت و حدودا روزانه 60 مورد است.

در حالی که گزارشمان از مرکز شهید کرمی تمام شده است ،چشمم به منظره بسیار زیبا درختان و گلهای رنگارنگ محوطه بزرگ مرکز ی افتاد که این روزها بسیار هوای لطیف و دلپذیری دارد.

 

مهندس افشار ی از باغبانی  به نام مرسل قائمی  برایم می گوید که تازه بازنشسته شده و با عشق گل ها ودرختان وفضای سبز وزیبای مرکز را آبیاری می کرد و شاید کار سه نفر باغبان را  بدون هیچ چشمداشتی به تنهایی انجام می دادحتی روزهای تعطیل در مرکز حاضر بود و او توانسته بود اینچنین گل ها و محیط با طراوت و زیبایی  را با قلب پاکش ومهربانیش به طبیعت مرکز  وهمکاران هدیه کند. البته قطعا موفقیت های رییس مرکز نیر که با عشق به کار و ابتکارات وخلاقیت های که دارد  با مدیریت خوب  وهوشمندانه بوجود آمده  و قطعا فضای کار  مناسب و محیط زیبای کاربا بهره مندی از خلاقیت ها و همدلی و همراهی همه همکاران و قلب هایشان بوجود آمده است.
بهار در گذرست و فرصت های کاری و زندگی نیزیکی یکی به سرعت می گذرند پس باید قدر دان فرصت ها باشیم.

گزارش_آیت بذرافشان

عکس_ غلامرضا خلیفه


٠٩:١٦ - دوشنبه ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٨    /    عدد : ١٠٤١١٦    /    تعداد نمایش : ١١١٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته‌بندی اخبار داخلی

دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید