چاپ        ارسال به دوست

مهندس خلیلی رئیس مرکز ابوذر: مشتری مداری صبوری می خواهد ودرایت

اگرچه منطقه یافت آباد ما را به یاد بازار مبل در آستانه بهارو شلوغی های خیابان ها و بازار آهن می اندازد ولی آنچه در چند ساله اخیر قابل توجه است

توسعه مخابراتی در این منطقه پر ازدحام متناسب با نیاز مردم این منطقه است.
مرکز ابوذر یکی دیگر از برنامه ای گشتی در مراکز ما در مخابرات منطقه شش بود، یکی از مراکز مهم و پر ظرفیت منطقه 6 که در آستانه آمدن بهار پذیرایمان می شود.
مهندس احد خلیلی از روسای محجوبی بود که اگر چه در منطقه شلوغی کار می کند ولی چهره آرام و روحیه مثبتش به کارکنان و مشتریانش آرامش می دهد و این آرامش را در سایه تعامل با کارکنان و مشتریانش بدست آورده اینگونه است که او نیز همه ساله با دعوت کارکنان مرکز به صرف ناهار در فضایی صمیمی و خاطره ای خوش به استقبال بهار می روند.


هنگام ظهر است که به این مرکز آمدیم و مهندس خلیلی ما را دعوت به MDF مرکز می کند جایی که امروز همه کارکنان بخش خصوصی و رسمی، بخش های کابل، MDF و ماموران مخابراتی در فضایی بسیار صمیمی گرد هم آمده اند تا موید همان برنامه رییس مرکز در راستای تعامل بهتر و بیشتر با کارکنان باشد.
اگرچه مهندس خلیلی به افتخار بازنشستگی نایل شده است و تا پایان سال در مرکز حضور دارد ولی تا لحظه آخر برای تعامل و همدلی با کارکنان و مشتریان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.وی از تلاش ها وعملکردش می گوید که با هم میخوانیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید
احد خلیلی متولد 1343 دارای مدرک لیسانس فناوری اطلاعات و امنیت شبکه و در 29 آذر ماه 66 وارد مخابرات شده ام و با 31 سال سابقه خدمت در مخابرات بازنشسته می شوم.
چه سمت ها ومراکزی حضور داشتید؟
سمت های کارشناسی کابل، MDF، سالن دستگاه، معاون مرکز و رییس مرکز که ازسال 94 بعنوان رییس مرکز انتخاب شدم.
در طول خدمتم در مراکز ابوذر، فرداسدی، دانشگاه، حافظ، مالک اشتر کار کرده ام.
وضعیت فعلی مرکز چگونه است؟
در حال حاضر 110 هزار شماره منصوبه که 98 هزار تای آن کارکن است.
14 هزار ADSL به مشترکان داده شده 280 سرویس FTTH زیر بار رفته و 700 سرویس نیز ثبت نامی داریم و 45 سرویس VDSL نیز فعال است.
بهترین زمان جهش مخابرات را کدام دوره می دانید؟
بهترین زمان جهش مخابرات، از آنولگ به دیجتیال بود که در زمان مهندس غرضی رخ داد.
خاطره ای اگر دارید بفرمایید؟
یکی از اقدامات حساس و بسیار مهم، نوسازی شبکه رانژه کشی و طبقات mdfاست باتوجه به اینکه تجربه کار را هم نداشتیم ولی با همدلی همکاران با سخت کوش توانستیم آن را به سرعت انجام دهیم که خاطره ای مهم برای من بود.
وقتی که می خواستند من را به عنوان معاون مرکز منصوب کنند من انتظارم این بود که در ابتدا به یک مرکز کم ظرفیت بروم ولی مهندس دانش حسینی مدیر کل وقت گفت : شرکت کاترپیلا هر وسیله ای که می خواهد تست کند آن را به بدترین شرایط امتحان می کند ومنم سیاستم همین است واینگونه بود که مرا به مرکز مالک اشتر فرستادند.
هدف شما از برنامه ناهار دادن به کارکنان در پایان سال چیست؟
کارکنان مرکز جزو خانواده مخابراتی مرکز ابوذر هستند، ما در مرکز دو رابطه داریم رابطه دوستی و رابطه کاری و قطعا با تلفیق رابطه کاری با رابطه دوستی و با تعامل، همدلی و ارتباط خوب و تکریم کارمند امور مرکز بهتر انجام می شود و کارکنان احساس وجدان کاری بیشتر می کند.
گردهم جمع می شوند تا با یکدلی، لطف خوش و مهربانی به استقبال بهار بروند و عزم خود را برای سال جدید جزم کنند و خدمت گذاری به مردم اصل است و همه تلاش می کنند تا امور را با کمترین نقص و اشکال و با رضایت مردم انجام دهند.
رییس مرکز اشاره می کند به طبقات MDF و می گوید 13 طبقه را ما نوسازی کردیم و تمام سیمها را بیرون ریختییم و از سر نو رانژه کشی کردیم که کار بسیار سخت و پیچیده بود.
سعید تات حصاری که از نیروی بخش خصوصی است که 4 سال است مسئولیت MDF مرکز را برعهده دارد و با دلسوزی خاصی کارها را به پیش می برد و می گوید:
ما با تلاشی که انجام دادیم زمان میانگین قعطی و خرابی را در مرکز به یک ساعت و نیم رساندیم که اکنون یک کار ویژه ای است.
وی می افزاید: ماهیانه 1200 خرابی را پیگیری و وصل می کنیم واز مسئولان می خواهد برنامه تعطیل کاری را در نظر بگیرند و اضافه کارها نیز افزایش یابد.
هرچند جدا شدن از نیروهای خوش خلق MDF سخت است ولی برای ادامه گزارش به امور مشتر کین آمدیم، جایی که صدای شماره خوان به گوش می رسد، همه مشغول پاسخگویی اند.
علیرضا توکلی مسئول امور مشترکین که خود 18 سال سابقه کاردارد می گوید: 11 نفر در امور مشترکین مشغول به کار هستند و روزانه بین 800 تا 900 پاسخگویی انجام می شود و حجم کار واقعا بالاست و نیروی انسانی نیز مسن شده وکار سخت شده است.
وی خواستار هماهنگی بیشتر سامانه های بیل، شسکام و طرح جامع است و می گوید: مسئولان به مشکلات سیستم برای خدمت رسانی بیشتر وبهتر توجه کنند.
اگرچه گزارشمان از مرکز تمام شده ولی درامور مشترکین موضوعی توجهم را جلب کرد پیرمردی که در مرکز حاضر شده و خانواده اش یکی از مشترکان سرویس مخابراتی است از سرویس خود گله مند است. برای تغییر سرویس به مرکزآمداست ولی با توجه به شرایط وی از پاسخگویی امور مشترکین راضی نمی شود.
مهندس خلیلی پیرمرد را به اتاق نگهبانی دعوت می کند و از همانجا برای هماهنگی بشتر حتی با پسر بزرگ خانواده برای دریافت اطلاعات بیشتر زنگ می زند و مشکل پیرمرد مشترک مخابراتی راکه پسرش پدررا تهدید کرده تا مشکل حل نشود به خانه نیا، را برطرف می کند.
اگر چه التحاب وجود پیرمرد را فرا گرفته ولی آرامش مهندس خلیلی آبی بود بر روی آتش .و پیرمرد از وی تشکر می کند و خوشحال بارها و بارها عذرخواهی می کند، آری مشتری مداری در مخابرات صبوری می خواهد و درایت .
این روزها مخابرات احساس دلتنگی خاص دارد و مدیران و کارکنان زیادی بازنشسته می شوند، از سوی این افراد بدنه تخصص شرکت بوده اند و از سوی دیگر شرکت به سوی چابک سازی می رود .
و در این اندیشه ام که چگونه باید با همدلی و درایت کمبود نیروی انسانی را برطرف کرده و چگونه می توان با بهره گیری از نیروهای جوان و متخصص خلائ نیروی متخصص را زدود وچگونه روحیه صبوری ومشتری مداری را حفظ کرد.

 

 

 

 

 


٠٩:٠٦ - چهارشنبه ٢٢ اسفند ١٣٩٧    /    عدد : ١٠٣٥٨٩    /    تعداد نمایش : ٦٧٧


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته‌بندی اخبار داخلی

دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید