چاپ        ارسال به دوست

30 سال تلاش و30 سال افتخار در مرکز شهید فرد اسدی در گفت وگو با مهندس ثقفی

چند روزی به آخرین روزهای خدمتش در مخابرات تهران نمانده است و هنوز دوران جوانی خود را بیاد دارد که چگونه در زمستان 69 در دوره تربیت تکنسین به همراه 320 نفر که جذب مخابرات شدند به استخدام مخابرات درآمد.
در ابتدای ورودش با تخصص گرایش سوئیچ به عنوان کارورز آموزشی در مرکز شهید فرداسدی مشغول بکار می شود. در ادامه در سالن دیجیتال بعنوان کارشناس و کارشناس مسئول تا سال 87 ادامه کار می دهد و تا سال 91 نیز بعنوان معاون مرکز و هم تا هم اکنون بعنوان رییس مرکز با تعهد واخلاص آخرین تلاش هایش را در چند روز باقی مانده به بازنشستگیش در مرکز را می گذراند.


این فرد کسی نیست جز مهندس ثقفی سر ولایت رییس مرکز شهید فرد اسدی منطقه 6 تهران . مرد بدون حاشیه و سر و صد که 30 سال را در یک مرکز مشغول بکار بوده است.
همیشه چهره اش آرام و آماده خدمت به مخابرات، همکاران ، حتی دوستان و مردم و موجی است که آرامی ندارد.
وی متولد شمیران تهران و پسوند فامیلی و اصل نسبش بوی خراسان رضا(ع) را می دهد همسر وی پزشک و دارای دو فرزند دختر ثمره برکت زندگیش است.
همیشه و در همه سال های حضورش زلال و بی آلایش خادم میهمانان جشن انقلاب در 22 بهمن بوده است و مرکز شهید فرداسدی پایگاه همکاران مخابراتی و دوست داران انقلاب بوده است.
همکاری بسیار صمیمی اش خاطرات بسیاری را برای همکاران و یا مدیران که حضور یافته اند وبرخوردی با وی داشته اند رقم زده است.
یا حضورمان به مرکز با اصرار زیاد ما را میهمان خوان  رستوران با قدمت 150 ساله در نزدیکی مرکز می کند تا در فضای صمیمی تر  به گپ وگفت نشینیم وبرای ما نیز در آخرین روزهای خدمتش خاطراه ای بسازد.

در مرکز پای صحبت هایش می نشینیم البته سخنان مهندس ثقفی بسیار شیرین و دلنشین است و حرف های بسیاری دارد با هم این گفت وگو را می خوانیم


چگونه شد که وارد مخابرات شدید؟


در حالی که برای شهرداری بورسیه مهندسی معماری اصفهان، دارایی و بانک قبول شدم از آنجا که علاقه زیادی به امور فنی و مخابرات داشتم با عشق و علاقه مخابرات را انتخاب کردم. واکنون هم از این انتخابم بسیار راضیم.


حستون در بدو ورودتان به مخابرات چه بود؟


حسم به من می گفت که ما باتوجه به تخصصمان در مخابرات تحول ایجاد خواهیم کرد و ذهنم این بود که واقعا خدمت کنم.


بیشترین جهش کاری به نظر شما در کدام دوران کاریتان بود؟


بیشترین جهش در زمان مهندس غرضی بود که واقعا مخابرات ابهتی خاص داشت در آن زمان مهندس رشتی مدیرعامل مخابرات تهران بود که تحول گذر از تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال بود و این تحول در زمان مهندس خسروی سرعت گرفت و تلفن به روز شد و فیبر وارد میدران کار مخابرات شد.


اکنون وضعیت مخابرات را چگونه می بینید؟


شرکت مخابرات یک شرکت پویا و در حال رشد است و اکنون تکنولوژی از مس به فیبر آمده و بستر FTTH برای بسیاری از اماکن مهیا شده است و اگر بستر FTTH درتمام نقاط مورد نیاز فراهم شود و مخابرات امکانات و بودجه لازم را فراهم کند سرعت ارایه می تواند از این هم تندتر شود.


استقبال از سرویس های جدید FTTH در مرکز چگونه بوده است؟


استقبال نسبتا خوب بوده است. در زمانی اول کار واگذاری اینترنت پر سرعت جدید به سراغ مردم می رفتیم و سرعت اینترنت برای واگذاری را به مردم اعلام وتشریح می کردیم مردم باورشان نمی شدو حتی برخی تمسخر می کردند ولی اکنون کم کم مردم سرعت بالای اینترنت مخابرات را باورشان شد ه ولی تبلیغات در این زمینه محدود است. اکنون این مرکز سرآمد FTTH در منطقه است.

 

خاطره ای خوب در دوران کاری خودتون را بفرمایید؟


وقتی مسئله ای را که راهکارسختی دارد ولی تلاش می کنی و با خلاقیت مشکل را رفع می کنی لذت خاصی دارد.
زمانی که مهندس نجمی مدیرکل منطقه و مهندس جلالی معاون ایشان در منطقه بودند آقای ماندگار مسئول سالن شهید کرمی خرابی ریموت داشتند و خرابی در ریموت مرکز شهید بخششی وجود داشت باتوجه به تخصص و تجربه ام این مشکل را رفع کردم.
مهندس جلالی یک روز تماس گرفتند و از من تشکر کردند در ابتدا فکر کردم مشکل بوجود آمده کمی نگران بودم ولی بعد متوجه شدم و ایشان 30 ساعت اضافه کار برای رفع این خرابی برایم منظور کردند.
مهم دیده شدن کار توسط مدیران است که به کارمند دلگرمی می دهد.


خط مشی و سیاست کاریتان چه بوده است؟


سیاست کار من بدون حاشیه و بدون وابستگی و سر و صدا تا حد امکان امور را انجام دهیم و تمام تلاشم این بود کارم را درست و آنچه صلاح مردم و مشترکان بوده است را انجام دهم و من اکنون سه کابل برگردان انجام می دهم و کار بدون حاشیه و سر و صدا و هر مجموعه ای کار خود را به دقت انجام می دهد.
"در زمان مصاحبه پیمانکار مرکز شهید فرداسدی وارد اتاق می شود و به من می گوید: مهندس ثقفی وامثال ایشان مثال یک چمران مخابرات هستندو وی از حسن برخورد و انجام امور و وجدان کاریش می گوید."

 

وضعیت مرکز در حال حاضر چگونه است؟


88 هزار شماره منصوبه داریم که 84 هزار تای آن دایر است و در اینترنت پر سرعت نیز 13 هزار منصوبه داریم که 11 هزار و 300 سرویس دایر شده و در FTTH نیز 1200 سرویس برای شهرداری، 500 مشترک عادی و 80 سرویس نیز به میراث فرهنگی داده ایم.


وی می گوید : تمام موفقیت ها مرهون تلاش های همکارانم وهماهنگی با مدیران است.
وی از من می خواهد بخش های مختلف مرکز را ببینم وبا همکاران گفت وگو کنم.
مهندس میریوسف شمس معاون مرکز می گوید: مرکز شهید فرداسدی دارای 55 کارمند مشغول بکار است که 10 نفر رسمی و بقیه کارمندان بخش خصوصی و پیمانکاری اند.

 

وی از روابط عموومی می خواهد به منظور آگاهی بیشتر مشترکان معرفی سرویس های جدید مخابراتی بصورت چاپ بیز ، برشور و تیزرهای تلویزیونی را افزایش دهد و می گوید: وقتی مردم آگاه تر باشند مشترکان بیشتری از سرویس های جدید که در چند ساله اخیر کیفیت فوق العاده ای دارند نیز بیشتر بهره مند می شوند و مراجعات حضوری نیز به مراکز درخصوص خرابی های تلفن کاهش می یابد.


مهندس نوع پروردیگر معاون مرکز نیز که دارای 23 سال سابقه کاری است می گوید: منطقه محدوده مرکز شهید فرداسدی بافت قدیمی است که نیازمند توسعه نوسازی و فیبر دارد و ضرورت سرمایه گذاری بیشتر باتوجه به ظرفیت مرکز را خواستار می شود.

مهندس علی مالکی و مشهدی و انصاری از کار مندان شبکه کابل هستند که در بخش نظارت بر عملکرد پیمانکاران کابل و مطابقت آن با استانداردها کار می کنند.

 

به MDF و حضور کارکنان جوان مرکز که این روزها به دلیل بازنشستگی نیروهای رسمی کار MDF مرکز را به دست گرفته اند آمدیم، جوانانی با روحیه و انگیزه عالی اما کم حرف و محجوب.اگرچه در زیرزمین مرکزمشغول خدمت اند اما پر تلاش و با تعهدند وبارها رییس مرکز از تلاششان می گوید.
آرش کریمی مسئول MDF این مرکز که 10 سال سابقه خدمت دارد می گوید: خرابی ها به سرعت و حدود 2 ساعت انجام می شود.
و روزانه به 100 مورد خرابی تلفن پاسخگویی می کنیم.

به امور مشترکین این مرکز که یکی از سرآمدترین و متخصص ترین نیروهای پاسخگویی هستند آمدیم

 

خلعتبری مسئول امور مشترکین با 15 سال سابقه خدمت با چهره بشاش و خندان از ما استقبال می کند. اگرچه برف زمانه موهایش را آرام آرام سفید کرده است اما هنوز با روحیه و خستگی ناپذیر است و با تعصب خاصی از مخابرات و مشتریانش علی رغم همه دغدغه های معیشتی می گوید: 8 نفرکارمند امور مشترکین از جزئی ترین سئوالات و درخواست ها تا تخصصی ترین موضوعات مخابراتی را پاسخگویی می کنند. اینجا پیشانی و آبروی مخابرات است و ما باید شخصیت و برند مخابرات را خوب نگه داریم و تمام تلاش ما برخورد خوب و محترمانه و کاملا حرفه ای با مردم است و همه کارکنان با هماهنگی و راهنمایی های خوب مهندس ثقفی توانسته ایم به موفقیت های زیادی در واگذاری سرویس های مخابراتی داشته باشیم.

 

عقربه ساعت، 16/15 دقیقه را نشان می دهد ولی من هنوز از گفتگو خوب و صمیمی کارمندان پس از 3 ساعت خسته نشده ام.
زیباترین لذتی که من از این گزارش ها می برم حضورم در عکس هایی است که با کارکنان بالا و پایین شرکت بویژه در لایه های بعضا فراموش شده کارمندان بخش خصوصی گرفته می شود وگاها می گویند کی در پیام آنلاین درج می شود یا درخواست سی دی این عکس ها را دارند است .

اگرچه گزارشمان از مرکز شهید فرد اسدی و مهندس ثقفی تمام شده است ولی در ذهنم مرور می کنم که چگونه می توان 30 سال در یک مرکز کار کرد و همیشه مورد رضایت و توجه مدیران بود قطعا با مواردی جز تعهد، تخصص، اخلاق خوب و حسنه و تلاش خستگی ناپذیر، عشق و ایمان به کار نیست ومخابرات نیز باید از داشتن این چنین نیروهایی بر خود ببالد.

 

 

 

 

 

 

 

 


١٤:٤١ - يکشنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٧    /    عدد : ١٠٣٢٥٩    /    تعداد نمایش : ١٢٩٥


کاربر مهمان
1397/11/29 11:10
1
1
همکارارجمندوریاست محترم مرکز شهیدفرداسدی جناب آقای مهندس ثقفی توفیق،سعادت وسلامت ازدرگاه خداوندمتعال را خواستاریم/مسئول وکارشناسان واحد ارتباط مردمی2021(شیرزاد)
کاربر مهمان
1397/11/29 9:49
3
3
مهندس ثقفی ، علاوه بر درایت فنی ومدیریتی وخدمت دلسوزانه از جهت نگرش پژوهشی و فنآوری دید وسیعی داشت ویکی از عوامل اصلی توسعه تستر های neolim که یک دستآورد بومی مخابراتی بود بسیار زحمت کشید وباعث شد در مدت یکسال این محصول که در منطقه چهار بلوکه شده بود به همه مراکز تهران توسعه پیدا کند وهمه سالنهای mdf از آن بهره مند شوند بدین وسیله از طرف جامعه نخبگان و مخترعین ایران از این مسئول جهادی صمیمانه تشکر مینمایم یاد وخاطره ایشان بعنوان یک مسئول دلسوز وپیگیر در شبکه مخابرات همواره زنده است به امید سربلندی ایشان در زمینه های دیگر زندگی ./جمشید صادقی شرکت دانش بنیان پارسوا Neolim
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته‌بندی اخبار داخلی

دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید