چاپ        ارسال به دوست

چطور از آسیب‌های شنا جلوگیری کنیم؟

شنا کردن مانند هر وررش دیگری با آسیب‌های خاص خود همراه است، به خصوص مفاصله شانه و ران و بازو ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند.

رعايت اين نكات به شما كمك مي‌كند از اين آسيب‌ها در امان بمانيد:

- از تکنیک‌های درست ضربه زدن با دست و پا در هنگام شنا کردن استفاده کنید.

- از فشار آوردن بیش از حد به خود و دست و پا زدن‌های مکرر که باعث آسیب‌های ناشی از «استفاده بیش از حد» (overuse) می‌شوند، خودداری کنید.

- از ورزش‌های تقویت‌کننده تنه و انجام ورزش‌های دیگر (cross- training) پیش از شروع فصل شنا استفاده کنید.

- هنگام آسیب دیدن به جای انجام تمرین‌های معمول با راهنمایی مربی ورزشی‌تان تمرین‌های جایگزین انجام دهید.

- پس از آسیب دیدن دوره‌ای از استراحت را برای بهبود یافتن بگذرانید.

- به انجام تمرین‌های توانبخشی برای عضله روتاتور کاف و تقویت عضلات کتف برای آسیب‌های شانه و تمرین‌های تقویت عضلات لگنی و مفاصل لگنی برای آسیب‌های مفاصل ران و زانو بپردازید.

- با متخصصان پزشکی ورزشی یا مربیان ورزشی درباره نگرانی‌های‌تان درباره آسیب‌ها و راهبردهای پیشگیری از آن مشورت کنید.

- تنها هنگامی به شنا بازگردید که متخصص پزشکی به شما اجازه این کار را داده باشد

- مشورت و ارتباط میان ورزشکاران، والدین و متخصصان پزشکی هم برای پیشگیری آسیب‌های ناشی از شنا و هم بهبودی موفقیت‌آمیز پس از آسیب‌دیدگی اهمیت دارد.
17

 


١٠:٠١ - چهارشنبه ٢٨ مرداد ١٣٩٤    /    عدد : ٧٥٤٤٤    /    تعداد نمایش : ١٥٢٨


کاربر مهمان
1394/05/28 11:18
1
0
بسیار عالی بود
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




دسته‌بندی اخبار داخلی

دسته بندی مطالب

اشتراک در خبرنامه پیام آنلاین

با عضویت در خبرنامه پیام آنلاین از آخرین مطالب بلاگ و رویدادهای مهم دنیا با خبر شوید