چهارشنبه ٠٤ ارديبهشت ١٣٩٨ |
در بهار آزادی / جای شهدا خالی / فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و طلوع خورشید استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی بر همگان مبارک باد.
 


  چاپ        ارسال به دوست

عادات صبحگاهی برای بهره وری بیشتر


1. زنگ ساعت خود را دقیق تنظیم کنید


چرا داشتن زمان بیدارباش دقیق خیلی مهم است؟ چون ازنظر روان‌شناسی دقیق‌بودن مغز شما را وادار به توجه می‌کند.


۲. یک هدف روزانه یادداشت کنید

 یادداشت‌کردن اهداف‌تان به‌طرز چشمگیری احتمال دستیابی شما به آنها را افزایش می‌دهد و من اعتقاد راسخ دارم کاری‌که سنجیده شود، به انجام خواهد رسید. وقتی‌که اهداف خود را یادداشت می‌کنیم، روز خوشحال و موفقی داریم. در روزهایی که این‌ کار را نمی‌کنیم تمرکز سخت‌تر است.


۳. به خودتان یک ساعت طلایی اختصاص دهید

این شاید مهم‌ترین بخش عادات صبحگاهی من باشد. اما چه‌کاری در ساعت طلایی‌انجام ندهیم ؟ چک‌کردن ایمیل‌ها و شبکه های اجتماعی. همه‌‌ی ما این کار را انجام میدهیم،  بازکردن ایمیل‌ها  و شبکه های اجتماعی در اول صبح باعث می‌شد که دیگران اولویت‌های ما را دیکته کنند و ما به‌جای اینکه پویاتر شویم، منفعل‌تر شویم..
۴. راهی برای تغذیه‌ی مناسب پیدا کنید

بین ساعت ۹ تا ۵ شما دراوج اتفاقاتی هستید که برایتان رخ می‌دهد؛ این ممکن است شما را از دنبال‌کردن یک رژیم غذای سالم بازدارد. اما اگر متوجه‌ی اولین وعده‌ی غذایی روزانه‌مان باشیم (زمانی‌که اراده انسان دراوج خود است)، یعنی در‌حفظ عادات خوب موفق‌تر هستیم.

 گاهی اتفاق می‌افتد که نهار نخوریم یا خود را با هرچیزی که دردسترسمان باشد، سیر کنیم. اما باید  بدانیم که یک عادت سالم منجر به ذهن سالم و تمرکز بیشتر می‌شود و اگر به بدن به‌درستی انرژی نرسد، نمی‌توانیم رهبری باشیم که مطمئن و پرانرژی است. یافتن‌لیست و رژیم غذایی سالم باعث  می شود که هیچ‌وقت یک وعده‌ی غذایی را ازدست ندهیم.

۵. از زمان رفت‌وآمد استفاده مؤثر کنید
از زمان رفت و آمد می‌توان استفاده مفید کرد - کارآمدی صبحگاهی

باوجوداینکه بعضی افراد ممکن است بخواهند یا مجبور باشند ۱۲ ساعت فعالیت کنند، میتوان تصمیمی هوشمندانه اتخاذ کرد تا اعتدال را دراولویت قرار دهیم و زمان بیشتری را برای سلامت جسمی خود و حضور درکنار خانواده‌ بگذرانیم. با رسیدگی به‌بعضی چیزها درمسیر رفت‌وآمد،  می‌توانیم از زمانی‌که در محل‌کار حضور داریم، بکاهیم. همچنین این کار باعث می شود خلاقانه‌تر فکر کنیم چون‌ درحال حرکت هستیم و حال‌وهوای متفاوتی داریم.

۶. شب به‌خوبی بخوابید

اما از هرچه بگذریم، راز اصلی کارآمدبودن صبحگاهی در شب است. بهتر است حدود ساعت ۲۲ دراز بکشید، اما قبل از اینکه خوابتان ببرد، فهرستی از ۱۰ موردی را که به خاطرشان قدردان هستید یادداشت کنید مخصوصا زمانی‌که روز بدی یا مشکل خاصی داشته باشید، این‌کار یادآور قدرتمندی است برای پیشرفتی که با خانواده، ورزش و تجارت داشته‌اید. پایان‌دادن شب با یک نوشته‌ی مثبت به این معنی است که ساعت ۵:۵۵ وقتی‌که ساعت به‌صدا درمی‌آید، از دنده‌ی راست بلند می‌شویم و آماده‌ی روز جدید هستیم.

 

 

15

 


٠٨:٠٣ - يکشنبه ٧ آبان ١٣٩٦    /    عدد : ٩٦٣٣١    /    تعداد نمایش : ٦٩٨


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




 
بازديدکنندگان امروز : 3044     |    کل بازديدکنندگان :  90554894    |    بازديدکنندگان آنلاين :  11