دوشنبه ٢٩ آبان ١٣٩٦ |

 


  چاپ        ارسال به دوست

8 حرکت آب درمانی ( بخش اول)

8 حرکت آب درمانی ( بخش اول)

حرکات مخصوص آب درمانی ( بخش اول )

بسیاری از افراد میتلا به ارتروز زانو ، در آرزوی ورزش های بی دردسری هستند که بدون فشار بر زانو بتوانند عضلات خود را تقویت کنند و از درد زانو بکاهند .
در کشور های پیشرفته و در علم طب ورزشی ، امروزه ورزش های مناسب این بیماران در داخل استخر های مخصوص توان بخشی انجام می گیرد .


گرم کردن


1 - قدم برداشتن به جلو
عمود بایستید ، زانو و لگن یک طرف را خم کنید ساق را صاف کنید و مچ پا را به پشت خم کنید و روی پاشنه پا فرود آیید. به طرف جلو روی انگشتان پا بلند شوید با پای دیگر این حرکت را تکرار کنید و به جلو گام برداریید .


2- گام برداشتن به عقب

عمود بایستید ، لگن و زانوی یک طرف را خم کنید . ساق را در پشت بدن قرار دهید مچ پا را به جلو خم کرده و روی انگشتان فرود آیید و به آرامی به سمت پاشنه بچرخید ، با پای دیگر تکرار کنید .



3- قدم داشتن به پهلو
عمود بایستید در حالیکه پاها صاف هستند یک پا را دور کنید و سپس آن را روی کف استخر قرار دهید پای مخالف را به سمت وسط بیاورید تا دوباره در حالت ایستاده قرار گیرید . در جهت مخالف تکرار کنید .


کشش


4- کشش غیر فعال عضله جلو ران
جسم شناور را اطراف پای مورد نظر قرار دهید . رو به دیوار استخر بایستید در حالیکه جلوی رانها و لگن با دیوار در تماس باشند ، تنه را صاف نگه دارید و تا حد امکان زانو را بیشتر خم کنید و پاشنه را به طرف باسن فشار دهید .


5- کشش عضلات پشت ران
پاشنه پای مورد نظر را روی زمین قرار دهید . در حالیکه مچ پا به پشت خم شده است از ناحیه لگن به طرف جلو خم شوید ، سر و تنه را به طرف روی پاها نگه دارید و عضلات پشت پای مورد نظر را تحت کشش قرار دهید .
نگه دارید و سپس شل کنید .


6- کشش عضلات پشت ساق پا
رو به دیوار استخر بایستید . در حالیکه آرنج صاف و پاها کنار یکدیگر است با پای دیگر یک قدم به جلو بردارید همزمان آرنج ها را خم و تنه را به طرف جلو حرکت دهید . پای عقب را روی زمین نگه دارید . مفاصل ران را به طرف جلو و پاشنه عقب را به پایین فشار دهید .



7- کشش خم زانو در وضعیت نشسته

بنشنید در حالیکه زانو ها روی یک پارالل نگه دارید . پای دیگر را زیر مچ پای مخالف قرارا دهید . پای دیگر را صاف کنید تا به صاف شدن زانوی پای مورد نظر کمک کنید ، نگه دارید و سپس شل کنید .


8- کشش باز زانو در حالت نشسته
بنشینید در حالیکه زانو روی یک پارالل است و خود را روی بار عقب پارالل نگه دارید . پای دیگر را زیر مچ پای مخالف قرار دهید پای دیگر را صاف کنید تا به صاف شدن زانوی پای مورد نظر کمک کنید . نگه دارید و سپس شل کنید


ادامه دارد .......

 

تهیه و تنظیم اداره تربیت بدنی و تفریحات سالم


١٢:٣٠ - شنبه ٢٤ تير ١٣٩٦    /    عدد : ٩٣٩٣١    /    تعداد نمایش : ٥٦٨


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




 
بازديدکنندگان امروز : 35053     |    کل بازديدکنندگان :  78578426    |    بازديدکنندگان آنلاين :  52